reklama

Po stopách divokej Austrálie (2. časť)

Návrat do minulosti ďalekej, alebo ako sme konečne zažili hippies atmosféru na vlastnej koži. Stretnutie s delfínmi, spoznávanie nových ľudí a ďalšie objavy, ktoré sa nám vryjú do pamäti na veky...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Hodinky ukazujú 04:00 a.m. miestneho času a my konečne parkujeme v Byron Bay. Miestny kemp otvárajú až o 3 hodinky, tak si čas krátime spoznávaním okolia. Aj napriek skorým ranným hodinám na parkovisku nie sme sami a s pribúdajúcim časom sa tiché mestečko premieňa na veselé miesto s dobre naladenými obyvateľmi, či turistami, odetými v štýle "hippies". Aj oni strávili noc na parkovisku vo svojich "hippie" autách.

Aha, delfín! Už sa púšťam dole briežkom, beriem GoPro kameru, aby som si konečne zaplával a naivne dúfam, že zachytím delfína v tesnej blízkosti.

Porušil som hneď niekoľko pravidiel, ktoré pri kúpaní sa v Austrálii treba dodržiavať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  1. Neodporúča sa kúpať v oceáne v neskorších hodinách, kedy slnko zapadá a rovnako tak sa neodporúča kúpať vo veľmi skorých ranných hodinách!

  2. Nikdy neplávajte ďaleko od brehu sám a obzvlášť, ak pláž a miesto nemáte dobre naštudované!

  3. Nemýľte si delfína so žralokom (-:

Po niekoľkominútovej čľapkanici v oceáne a pár márnych pokusov o zachytenie delfína pod vodou, som to zabalil a vyliezol späť na skaly. Tam ma už čakala hŕstka domácich obdivovateľov, ktorí krútiac hlavou vyzdvihovali moju odvahu. Ja by som to nazval hlúpou nevedomosťou, najmä potom, čo som sa dozvedel, že dva týždne dozadu na tom istom mieste, kde som sa kúpal, napadol žralok biely istého plavca.

Po raňajkách a kávičke sa presúvame do kempu. Hneď na úvod sme očarení parádnym servisom, ktorý ani zďaleka nepripomína to, na čo sme zvyknutí u nás doma. Sociálne zariadenie, bezpečnosť, či poriadok v kempe na maximálne vysokej úrovni a tak sa s pokojným pocitom vyberáme do mesta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mestečko je plné mladých ľudí. Túto komunitu tvoria prevažne Austrálčania, ktorí vyznávajú štýl - "Pokoj, mier, a obľúbená farba je zelená (-:"

V Byron Bay je množstvo aktivít, ktoré stoja za to absolvovať. "Hippies trhy", leňošenie na pláži, výstup na maják, túra k najvýchodnejšiemu bodu Austrálie, pozorovanie veľrýb a my sme dokonca natrafili na zaujímavú miestnu punk-rockovu kapelu, s ktorou sme počas nakrúcania nového videoklipu urobili krátky "hodinový"rozhovor (-:

Pri vstupe do majáku je potrebné aj šťastie, ktoré sme my, ako správni turisti z východného Slovenska mali. Exkurzia zadarmo každé tri hodiny! No nekúp to, hlavne keď prídeš do vnútra majáku nič netušiac o exkurzii a to pekne na čas 10 minút pred jej začatím (-:. Vstup do majáku so sprievodcom je povolený iba 10tim ľuďom, takže viac o šťastí, ktoré sme mali, nemusím písať. Sprievodca je dobrovoľník a fanatik a preto okrem užitočných informácií poskytne aj malé občerstvenie vo forme keksíku. To nám už nič nebráni k výstupu na vrchol a pohľadu, ktorý stojí za všetky drobné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na "hippie" trhoch bolo úžasné vidieť tu harmóniu a jednotu, ktorú tvorili jednak ľudia poskytujúci služby a ľudia zaujímajúci sa o produkty. Najviac ma zaujali rôzne typy lapačov snov, fajky, vence, oblečenie, krémy z "gandže", koláčiky (do toho som radšej nešiel) a ďalšie iné zaujímavé produkty z vlastnej výroby. Žiaľ mnohé tieto veci boli na môj vkus jemne predražené a tak som opúšťal trh s názorom, že aj "hippisáci" potrebujú z niečoho platiť výdavky na (s)travu!

Na tomto krásnom mieste sme strávili 3 parádne noci a veľmi ťažko sa nám odchádzalo ďalej. To čo nás ešte len čaká, by sme ale za žiadnu cenu nemenili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Videoklip s punk- rockovou kapelou
Videoklip s punk- rockovou kapelou 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Maják - Byron Bay
Maják - Byron Bay 
Maják
Maják 
Maják z vnútra
Maják z vnútra 
Výhľad z majáku
Výhľad z majáku 
Obrázok blogu
"Hippie trhy"
"Hippie trhy" 
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Najvýchodnejší bod Austrálie
Najvýchodnejší bod Austrálie 
Zvedavý klokan (-:
Zvedavý klokan (-: 
Čumíš na mňa? (-:
Čumíš na mňa? (-: 
Rozšantené delfíny
Rozšantené delfíny 
Obrázok blogu
Pozor, teraz skáčem ja (-:
Pozor, teraz skáčem ja (-: 
Obrázok blogu
Juraj Bakoš

Juraj Bakoš

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Ak sa budeš chváliť, ľudia ti neuveria, ak sa budeš hanobiť, budú ťa hodnotiť ešte horšie. Preto je najlepšie o sebe nehovoriť." Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu